Nyheter

Nya samarbeten med fyra snabbleveransföretag

Sverigebaserade elfordonsföretaget Vässla meddelar att företagets satsning på marknaden för snabba hemleveranser på kort tid resulterat i fyra större svenska samarbeten.

Det är foodora, Bolt, Wolt och Vembla som, tack vare nya Vässla-samarbeten, kan erbjuda sina leveransbud att köra helt elektriska Vässla Bike i sitt dagliga arbete, enligt en månatlig prenumerationsmodell.

Mat- och restaurangleverantörer som foodora, Bolt, Wolt och Vembla har snabbt blivit populära inslag i stadsmiljöer runt om i världen och många av den sorts tjänster de erbjuder växer nu kraftigt. Vässla, som brinner för att vara med och utveckla smarta stadsmiljöer, vill stödja denna utveckling och erbjuder leveransbuden ett transportalternativ som både är säkert och fossilfritt. Dessutom erbjuder Vässla en inkluderande finansieringsmodell där den traditionella inköpskostnaden elimineras. Istället är fordonen tillgängliga via en månatlig prenumerationsmodell.

– Leveransbuden är riktiga hjältar som ser till så att vi andra får tillgång till de här leveranstjänsterna året om, säger Sara Öskog, Sverigechef för Vässla. Det är jättekul att vi nu kan bidra med smidiga, säkra och miljövänliga transportalternativ åt dem.

Sara Öskog har nyligen utsetts till Sverigechef för Vässla efter en tid som operativt ansvarig på bolaget. Framgångarna på marknaden för snabba hemleveranser har gett henne en flygande start.

– Vi har stora visioner för Vässla och satsningen på leveransmarknaden är en viktig del i satsningen framåt, säger Sara Öskog. För närvarande har vi en tvåsiffrig tillväxt varje månad och under 2022 siktar vi även på att minst fördubbla antalet anställda på huvudkontoret i Stockholm. 

Vässla växer även i andra länder i Europa.  Nyligen lanserade bolaget sin prenumerationsmodell för Vässla Bike i Spanien och Tyskland.