Efter att ha gått segrande ur en utvärderingsprocess under första halvåret 2021, tecknade Hogia Ferry Systems ett långsiktigt avtal med det fransk-korsikanska färjerederiet Corsica Linea för leverans av boknings- och incheckningssystemet BOOKIT.
Corsica Linea, ett av Frankrikes största färjerederier, grundades 2016. De trafikerar dagligen hamnarna i Ajaccio, Bastia, Porto-Vecchio och L’lle-Rousse på ön Korsika från Marseille och varje vecka trafikerar de också hamnarna Alger och Tunis från Marseille. Idag består Corsica Lineas flotta av åtta stora färjor och ytterligare en nybyggd färja som ska levereras 2022.
– Vi är mycket glada över att ha säkrat detta kontrakt! Vi har lyckats stärka vår position i Medelhavsregionen under de senaste åren och vi är mycket stolta över att Corsica Linea har anslutit sig till vår BOOKIT-familj. Projektet har redan påbörjats och nu lägger vi grunderna för ett nära och långsiktigt samarbete. Jag är övertygad om att BOOKIT kommer att uppfylla Corsica Lineas affärsbehov, säger Niclas Blomström, bolagschef på Hogia Ferry Systems.
– Vi ville modernisera vårt boknings- och incheckningssystem och se till att vi har en framtidssäker standardsystemplattform. Eftersom Hogia Ferry Systems standardprodukt BOOKIT redan idag används av andra färjerederier runt Medelhavet kände vi till dem och deras kapacitet från tidigare. Efter att ha granskat Hogias svar i vår utvärderingsprocess, sett systemet i drift hos andra färjeoperatörer och genom våra diskussioner med deras team, kände vi oss säkra på att Hogia kommer att vara rätt långsiktig partner för Corsica Linea, kommenterade Régis Verlaine, CIO på Corsica Linea.
Corsica Linea är det fjärde färjerederiet i Medelhavsregionen som använder BOOKIT från Hogia Ferry Systems.