Nyheter

Satsar på att bli ledande specialist på cybersäkerhet i Norden

Efter förvärvet av Netsecure i maj, lanserar nu Integrity360 sina Incident Response-tjänster (IR) i Sverige och Norden som ett led i sin pan-europeiska expansionsplan. Tillägget av IR-tjänster innebär en omfattande utökning av den befintliga portföljen av professionellt support och managerade tjänster och bygger på planerna att positionera Integrity360 som den ledande oberoende cybersäkerhetsspecialisten i regionen.

Förvärvet i maj förväntas ge en omsättning på cirka 110 miljoner euro under 2023, genom delad teknisk expertis inom cyberområdet, partnerskap med flera av världens ledande tillverkare av utrustning och programvara för cybersäkerhet och införandet av tjänster som IR, vilket för närvarande är begränsat i dessa regioner.  Integrity360 har redan befäst sin ställning som en ledande leverantör av IR-tjänster i Storbritannien och Irland, med över 1500 kunder.

Jan Lindblom, VD för Integrity360 Sweden:

– Det är spännande att se aktiviteten och tillväxten utvecklas så snabbt efter förvärvet. Vi kan inte bara erbjuda dessa tjänster till vår befintliga kundlista, utan introduktionen av IR i Norden gör det verkligen möjligt för oss att bredda nätet och ytterligare utöka vår täckning. Efterfrågan på Incident Response ökar kraftigt i takt med att antalet cyberattacker fortsätter att öka. Incident Response-tjänster är ett viktigt kugghjul i cybersäkerhetsmaskineriet och ses som en central säkerhetskontroll i alla de ledande ramverk och standarder för cybersäkerhet som vi måste följa. Att kunna erbjuda dessa tjänster är helt avgörande för oss.

Forskning från Deep Instinct tyder på att det tar organisationer mer än två arbetsdagar att upptäcka och svara på en cyberattack, samt att den genomsnittliga kostnaden för ett intrång når summor om 2,24 miljoner dollar. Företag måste kunna reagera på en cyberattack om de vill undvika att drabbas av risk för renommé såväl som juridiska- och ekonomiska risker. Enligt IBM:s 2022 ”Cost of a Data Breach” rapport är den genomsnittliga kostnadsbesparingen för organisationer med ett IR- team som testade en IR- plan jämfört med de som saknar IR- team och inte hade testat en IR-plan, 2,66 miljoner dollar.

Den nya tjänsten använder sig av nästa generations teknik och experter på cybersäkerhet för att leverera incidentrespons för att hjälpa organisationer att reagera på en misstänkt säkerhetsincident. Det ger ett systematiskt tillvägagångssätt för att hantera efterdyningarna av ett säkerhetsintrång eller cyberattack, för att begränsa skadorna, minska återhämtningstiden och kostnaderna samt säkerställa kontinuiteten i affärsverksamheten.

Integrity360:s incidentresponstjänst ger förbättrad incidentrespons, vilket gör att organisationer kan behålla synlighet och kontroll genom att använda processer och verktyg för bästa praxis och utnyttja erfarenheter från cybersäkerhetens frontlinjer. Organisationer kan dra nytta av stärkt affärskontinuitet, tillgång till 24x7x365 Security Operations Centers och ett definierat servicenivåavtal (SLA) som hjälper till att undvika enskilda felpunkter inom organisationer.

Andra förmåner inkluderar:

Utredningsstöd och styrning vid varje unik incident.

Malware- och logganalys. Planering och assistans för inneslutning och sanering.

Regelbunden statusrapportering och projektledningsrelaterade aktiviteter.

Forensisk utredning, inhämtning av elektroniska data och efterlevande av strikta spårbarhetsförfaranden (Chain-of-custody), där så krävs.

Rapportering och presentationer kopplade till våra upptäckter och rekommendationer.

Snabba upp utredningar för att kunna hantera dem inom några dagar och minska svarstiderna samtidigt som uppgifter och mål avklaras.

Demonstrera efterlevnad och förbättra policytillämpningen.

Skickliga specialister från en mängd olika discipliner tillsammans med en kommunikationsmatris möjliggör ökad synlighet och tydligare beslutsfattande.

Återvänd de timmar som inte använts för att förbättra andra delar av cybersäkerhetsstrategin samtidigt som ni håller er förberedd i händelse av en säkerhetsincident.

Patrick Wragg, Head of Incident Response hos Integrity360:

– Det här tar oss ett steg närmare att befästa vår position som en oberoende cybersäkerhetsledare i regionen och är bara ett exempel på värdet av förvärvet med Netsecure och vad vi kan tillföra genom vårt partnerskap. Tjänsten kompletterar den befintliga produktportföljen och gör det möjligt för Integrity360 att erbjuda ett komplett säkerhetstjänstpaket över hela Norden. Incident Response är nu en kritisk komponent i alla cybersäkerhetsstrategier och kan vara skillnaden mellan en mindre olägenhet och existentiell affärspåverkan.

Integrity360:s incidentresponstjänst är uppdelad i tre standardhållare på 40, 80 och 120 timmar. Det finns ytterligare ett ”on demand”- alternativ för akuta fall. De ger organisationer tillgång till erfarna incidentresponsexperter som snabbt kan känna igen och begränsa ett hot.