Nyheter

Ny digital partnerlösning för bilhandeln

Idag lanseras Hedvigs digitala partnerlösning för bilar hos de första bilhandlarna i Sverige. Med Hedvig Included erbjuds kunderna 60 dagar hel- och halvförsäkring till ett kraftigt rabatterat pris i ett helt digitalt flöde.Försäkringsbolaget Hedvig tar nu nästa steg inom digitala partnerlösningar med en skräddarsydd modell för bilhandlare. Med ett modernt och smidigt flöde ser Hedvig till att bilhandlaren kan fokusera på sin kärnaffär samtidigt som kundupplevelsen för de som just skaffat sig en ny bil förenklas avsevärt.Genom de partners som ansluter sig till Hedvig Included erbjuder Hedvig en hel- eller halvförsäkring i 60 dagar till ett kraftigt rabatterat pris. I samband med leverans av bilen får kunden möjlighet att förlänga försäkringen direkt via sin mobiltelefon eller dator.

– Vi har tagit fram vår digitala partnerlösning för bilförsäkring efter att ha pratat med bilhandlare över hela Sverige och tagit tempen på hur de ser på en modern försäkringsupplevelse. En enklare process genom ett helt digitalt flöde och en konkurrenskraftig ersättning är punkter som har stått högst upp på önskelistan och som vi nu kan leverera genom Hedvig Included, säger Jonas Billberg, vd, Hedvig. 

Utöver det helt digitala flödet förenklas även bilhandlarnas vardag genom att Hedvig tar hand om all kontakt efter att kunden rullat ut från bilhallen. Först ut att erbjuda Hedvig Included för bilar är BZ Bil och Moderna Bil i Stockholm.– Vi har fått väldigt positiv respons på både vår digitala lösning och vårt erbjudande.

Bilhandlarna är nyfikna på en ny lösning som bidrar till att öka kundnöjdheten och skapar ett tydligt mervärde.

– Jag ser fram emot att välkomna fler bilhandlare inom kort, säger Fred Cappelen, Business Development Manager, Hedvig.