Nyheter

Blipp växer snabbt

Blipp rekryterar Prisjakts Nordenchef Carl Vult von Steyern som ny Chief Commercial Officer. Den nya fordonsplattformen växer snabbt och i rollen som CCO ska Carl ansvara för marknadsföring, sälj och hela kundresan.

Blipp hjälper konsumenter att göra trygga privata bilaffärer. Sajten underlättar allt som behövs i en fordonsaffär, från avtal till betalning och ägarbyte. Dessutom kan köpare teckna billån, garanti och försäkring.

– Vi slår nya rekord hela tiden. I augusti växte vi med över 100 procent jämfört med juli månad och även månaderna innan visade en hög tillväxttakt. Det är mycket glädjande att vi nu kan ta ytterligare ett steg med en så senior rekrytering som kommer att stärka Blipp, säger Jonny Lindén, vd och medgrundare.

– För 1,5 år sedan skulle jag sälja en begagnad bil och blev förvånad hur komplext och problemfyllt det blivit för privata säljare. Då kände jag inte till Blipp, det behövs verkligen en biltjänst som underlättar för konsumenterna och gör att både bilköpare och bilsäljare kan spara pengar, säger Carl Vult von Steyern.

I sin tidigare roll har Carl Vult von Steyern hjälpt konsumenter att jämföra priser och erbjudanden på bland annat elektronik och fatta medvetna köpbeslut. Bilköpet är ett av de största ekonomiska besluten konsumenten, men hjälpmedlen för bilköpare är betydligt färre. Hos Blipp blir Carl Vult von Steyern CCO, chief commercial officer, och ansvarar för marknadsföring, sälj och hela kundresan.

– Jag brinner för att arbeta med konsumenttjänster och att underlätta vardagen för människor. Bilen är det näst största inköpet vi gör efter bostaden. Men som privatperson är du utlämnad till bilhandeln eller till en privatmarknad som är riskabel och okontrollerad. Efter åtta år på Prisjakt känns det fantastiskt spännande med en ny utmaning, tiden är mogen för det. Det finns verkligen ett behov att underlätta för konsumenterna genom att skapa tryggare och mer genomlysta bilaffärer, säger Carl Vult von Steyern.