Nyheter

TXOne storsatsar på den nordiska marknaden

OT-säkerhetsföretaget TXOne storsatsar i Norden, där man nu har växt från tre till tio medarbetare under årets första kvartal. Initiativet är ett led i företagets nordeuropeiska tillväxtplaner på OT-säkerhetsmarknaden, på vilken man räknar med att vara ledande vid årets slut.  

Som ett led i satsningen har företaget utsett Amir Nickel till säljdirektör, Carl-Johan Dahlgren till Business Development Director, Fredrik Sandberg till kanaldirektör och Samantha Hollis till marknadsdirektör.  Amir Nickel har över femton års erfarenhet från

IT- och cybersäkerhetsbranschen, varav de senaste åren som Fortinets Business Development Executive för Norden och Baltikum. Även Carl-Johan Dahlgren har en imponerande bakgrund med en rad tunga tjänster inom såväl Atea som Cisco och Fortinet bakom sig, senast som nordisk Cloud Alliance Manager hos Fortinet. Detta gäller även för Fredrik Sandberg, som har över tio års erfarenhet från IT-branschen, senast som Fortinets Alliance Manager för Norden och Baltikum, och för Samantha Hollis, som har över tio års erfarenhet inom försäljning och marknadsföring inom en rad branscher. Senast hos Siteimprove, där hon var Regional Marketing Manager. 

TXOne sticker ut på den nordiska marknaden, då man är ensam om att erbjuda specifika OT-säkerhetslösningar; det vill säga säkerhet för alla kunder som har någon form av uppkopplad fysisk utrustning utan inbyggd säkerhet – vilket kan innefatta allt från kassaapparater, till röntgenmaskiner och maskiner för tung tillverkningsindustri. 

TXOne lanserade under april en ny produkt på den nordiska marknaden; TXOne Portable Inspector med Element One Dashboard; en unik lösning för OT-företag, som undersöker mjuk- och hårdvara för fysiska maskiner och tar fram analyser för vad de behöver för typ av skydd. Man kommer även att följa upp med fler nordiska produktlanseringar inom samma serie, under 2023 års tredje kvartal.  

– Sverige är världsunikt när det kommer till antalet industriföretag per capita, säger Carl-Johan Dahlgren, Business Development Director. Och majoriteten av dessa, såsom många tillverknings- och bilföretag, genomgår nu en omfattande digital omställning. För att klara denna krävs det att man inser att dessa företags säkerhetsbehov skiljer sig avsevärt från företag som inte är lika beroende av sina fysiska maskiner. Det är där OT-säkerheten kommer in.   

TXOne har en uttalad strategi att de flesta nordiska företag som har en OT-verksamhet ska känna till företaget innan året är slut. För att nå detta mål kommer man att ha nära samarbete med få utvalda partners, som alla kommer att vara ytterst kunniga inom sina respektive branscher, och som förväntas jobba tätt tillsammans med TXOne, för att på detta sätt skapa långsiktiga och nära samarbeten med kunderna.  
 

– Vi tror mycket på vår strategi; att skapa nära och långsiktiga samarbeten med några få leverantörer – och vi är övertygade om att vi kommer att vara en tydlig nordisk ledare inom OT-säkerhet för en lång tid framöver. Hela det nordiska teamet ser enormt mycket fram emot den här resan, avslutar Carl-Johan Dahlgren.