Nyheter

Partneravtal med BaseKit avseende återförsäljning av EyeonIDs id-skyddstjänst

Eyeonid Group har skrivit partneravtal med BaseKit för återförsäljning av EyeonIDs id-skyddstjänst mot både B2B2C och B2B2B. BaseKit kommer tack vare EyeonIDs unika databas och API ta fram en unik produkt som kommer erbjudas via BaseKits återförsäljarnätverk.

I BaseKits återförsäljarnätverk finns stora globala ÅF brands som Telefonica, Etisalat, Name.com, Home.pl med flera. Detta innebär en stor möjlighet för EyeonID att växa globalt och nå nya marknader.

– På BaseKit har vi en mission att förbättra livet för småföretagare genom att ge dem de bästa digitala verktygen. Att hålla dem säkra online är ett självklart nästa steg i det här uppdraget. EyeonIDs branschledande produkt för identitetsstöld, med stöd av deras omfattande threat databas, är det perfekta tillägget till BaseKits produktsortiment, säger Simon Best, CEO BaseKit.  

Inledande diskussioner om ett partneravtal mellan Eyeonid Group och BaseKit inleddes under CloudFest 2024 för ett par veckor sedan. BaseKit erbjuder sina kunder smarta white label lösningar för att bygga hemsidor, e-handels- och bokningslösningar och har idag över 100 partners på 40 olika marknader.

Bland BaseKits partner finns stora globala ÅF brands som Telefonica, Etisalat m.fl som idag genom BaseKits white label lösningar säljer tjänster mot sina respektive kundbaser.

– Tack vare denna affär med BaseKit får vi nu en helt unik möjlighet att nå ut till ett 100-tal stora återförsäljare såsom Telefonica och Etisalat vilket innebär en stor potential att skapa tillväxt för EyeonID. Vi kommer att stötta BaseKit i denna integration i deras plattform för att kunna lansera detta under Q2, säger Fredrik Björklund, styrelseordförande Eyeonid Group.

BaseKit kommer med EyeonIDs id-skyddstjänst som grund att ta fram en ny produkt för deras ÅF partners att sälja direkt mot sina slutkunder, både B2C och B2B. Slutkunderna kommer kunna köpa tjänsterna direkt i BaseKits portal där e-postadressen redan är känd och kunderna kommer informeras om de har varit med i dataläckor och därefter erbjudas tjänsten.

Lansering planeras att ske under Q2. Avtalstid är initialt 12 månader med automatisk förlängning 12 månader i taget. Intäkter i avtalet är licensbaserat och beror på vilka volymer som kommer att uppnås.

Foto: Kris