Nya AI-styrda funktioner i Oracle Cloud SCM hjälper logistikchefer att öka insynen, minska kostnaderna, förbättra beslutsfattandet och förbättra kundnöjdheten.
Oracle introducerar nya AI-drivna logistik- och orderhanteringsfunktioner i Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) för att hjälpa företag att öka effektiviteten och hållbarheten i de globala logistikkedjorna. De senaste uppdateringarna av Oracle Transportation Management, Oracle Global Trade Management och Oracle Order Management hjälper företag att förbättra kundnöjdheten genom att öka insynen i leveranserna, sänka handelskostnaderna, fatta bättre beslut om transporter och minska fraktrelaterade utsläpp.
– För att kunna navigera i ett allt mer komplext globalt landskap behöver logistikchefer flexibla och effektiva processer som kan hjälpa dem att bredda och stärka leverantörsnätverk, anpassa transport- och logistikstrategier och ligga steget före lagstadgade förändringar, säger Srini Rajagopal, vice vd för logistikproduktstrategi på Oracle. De nya AI-styrda funktionerna i Oracle Cloud SCM hjälper våra kunder att hantera utmaningarna genom att tillhandahålla de datastyrda insikter som behövs för att smidigt hantera transport-, global handels- och distributionsprocesser, hantera regelefterlevnad och öka återhämtningen och hållbarheten i hela logistikkedjan.
De senaste funktionerna i Oracle Cloud SCM inkluderar:
Oracle Transportation Management:
AI-styrd orderruttuppskattning: Hjälper transportchefer att uppskatta optimala ankomsttider, undvika överbelastade hamnar och förhindra tullförseningar genom att identifiera de mest kostnadseffektiva leveransrutterna.
AI-styrd transittidsuppskattning: Hjälper transportchefer att förbättra leveransplaneringen och minska kostnaderna som är associerade med förseningar, genom att identifiera leveranser som riskerar att bli försenade och dela med sig av uppskattad ankomst i realtid.
Kalkylator för transportutsläpp: Hjälper transportchefer att identifiera mer hållbara och energieffektiva leveransrutter genom att beräkna transportutsläpp under leveransplaneringsprocessen.
Oracle Global Trade Management:
Handelsincitament bearbetningsavlastning : Hjälper logistikchefer att bättre utnyttja tullrestitution och minska effekten av tarifferna på logistikkedjan genom att spåra varor och tullar från import till export.
Rapportering av handelsincitament: Hjälper logistikchefer att minska kostnaderna genom att snabbt generera de data och rapporter som krävs för att förbereda och arkivera restitutionsreklameringar hos tullmyndigheter.
Oracle Order Management:
AI-genererad returöversikt: Hjälper orderhanteringsspecialister att ge aktuella och korrekta statusuppdateringar för returnerade order genom att sammanfatta all relevant orderinformation, inklusive artikelspecifikationer och användarkommentarer.
AI-genererad översikt över specialerbjudanden: Hjälper prisadministratörer att förmedla konsekventa beskrivningar av specialerbjudanden genom att summera produkter som ingår i specialerbjudandet, fördelarna och villkoren för ett visst specialerbjudande.
Kontroll av artikeltillgänglighet: Hjälper orderhanteringsspecialister att minska orderförseningar och förbättra kundservice genom att simulera frakt- och leveransmetoder för att bättre informera kunderna om när och hur deras order kommer att expedieras.
Orderexpedieringsvy: Hjälper orderhanteringsspecialister att minska kundernas svarstider och ge ett mer exakt leveransdatum för ordern med insyn i potentiella förseningar eller utförsäljningsproblem.
Med Oracle Cloud SCM, som en del av Oracle Fusion Cloud Applications Suite, kan kunder smidigt koppla samman logistikkedjeprocesser och snabbt reagera på förändrade efterfråge-, tillgångs- och marknadsvillkor. Inbäddad AI fungerar dessutom som en rådgivare som analyserar data i logistikkedjan, genererar innehåll, ökar eller automatiserar processer så att affärsverksamheten kan förbättras och skapa ett motståndskraftigt logistiknätverk som klarar förändringar.
Mer information om Oracle Cloud SCM-applikationer finns på oracle.com/scm.
Bild: Gerd Altmann